Beschrijving
U kent ze wel: die telefoontjes in de vroege avond. Een wildvreemde wil met u praten over het vullen van uw pensioengat, het oversluiten van uw hypotheek of een abonnement op een krant. De bel-centra die dit soort telefonades uitvoeren zijn vooral de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond geschoten. Maar behalve voor commerciële organisaties, wordt er ook intensief voor goede doelen gebeld. Zoals bij het kleinschalige call-centre `Vermeer Bel Service’ van Koen Vermeer, een wat zuinige, niet al te vernieuwingsgezinde baas. Als het stuk begint bellen zijn medewerkers voor een ledenwerfactie in opdracht van De Dierenbescherming. Het gaat er in het kleine bedrijfje gemoedelijk aan toe. De volledige automatisering heeft nog niet toegeslagen en er is tijd voor onderling contact. Maar hoe lang nog? Er is een vermoeden dat Vermeer Bel Service overgenomen gaat worden door een groter bedrijf dat met computers en volgens strakke regels en protocollen werkt. Bij zo’n bedrijf is het resultaat heilig en heiligt het doel (ook het goede doel)de middelen. Terwijl de dreiging van overname steeds groter wordt, verandert de vredige situatie op de werkvloer langzaam in spel vol conflicten. Actualiteit, humor en tragiek wisselen elkaar af in een voor iedereen herkenbare omgeving.